Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRøhnebæk, Maria
dc.date.accessioned2020-04-08T09:33:26Z
dc.date.available2020-04-08T09:33:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationRøhnebæk M. (2016) Fra bakkebyråkrati til skjermbyråkrati. Tidsskrift for velferdsforskning. 1018;19:288-304.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2650743
dc.description.abstractDenne artikkelen handler om hvordan økt digitalisering i velferdsforvaltningen påvirker mål om individuell tilpasning i tjenesteytingen. Offentlige velferdstjenester står overfor et økende press, og implementering av nye digitale verktøy presenteres ofte som løsninger som skal bidra både til effektivisering og kvalitetssikring. Det er imidlertid behov for empirisk kunnskap om de faktiske konsekvensene av digitalisering. Denne artikkelen belyser dette med utgangspunkt i en etnografisk studie som omhandler informasjonssystemenes rolle i utvikling av veilederrollen i Nav. Det argumenteres for at Nav kan ses som et «skjermbyråkrati», og i artikkelen diskuteres det hva som kjennetegner denne utviklingen.en_US
dc.publisherTidsskrift for velferdsforskningen_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectNAVen_US
dc.subjectdigitaliseringen_US
dc.subjectskjermbyråkratien_US
dc.subjectindividuell tilpasningen_US
dc.subjectskjønnen_US
dc.subjectdeltagelseen_US
dc.subjectmedvirkningen_US
dc.titleFra bakkebyråkrati til skjermbyråkratien_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.source.pagenumber288-304en_US
dc.source.volume19en_US
dc.source.journalTidsskrift for velferdsforskningen_US
dc.source.issue4en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/issn.2464-3076-2016-04-01


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal