Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNilsen, Etty
dc.contributor.authorDugstad, Janne H.
dc.contributor.authorEide, Hilde
dc.contributor.authorEide, Tom
dc.contributor.authorEikebrokk, Tom Roar
dc.contributor.authorGullslett, Monika Knudsen
dc.contributor.authorMeum, Torbjørg Træland
dc.contributor.authorMoe, Carl Erik
dc.contributor.authorStendal, Karen
dc.date.accessioned2021-02-25T10:29:58Z
dc.date.available2021-02-25T10:29:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationNilsen, E., Dugstad, J., Eide, H., Eide, T., Eikebrokk, T.R., Gullslet, M.K., Meum, T.T., Moe, C.E. & Stendal, K. (2017). Digitalt tilsyn – en reise i samhandling og samskaping. Rapport fra forskningsprosjektet «Implementation of welfare technology. Digital surveillance in municipalities and its impact on innovation of services and organization». Høgskolen i Sørøst- Norge. Skriftserien nr. 16. Hentet fra http://hdl.handle.net/11250/2462955en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2730334
dc.description.abstractDet overordnede formålet med forskningsprosjektet «Digitalt tilsyn» har vært å finne ut hva som skal til for å lykkes med implementering av velferdsteknologi i de kommunale helse- og omsorgstjenestene. Tjenestene er svært komplekse, og svaret på dette spørsmålet er sammensatt. Først og fremst handler det om ledelse, om å involvere berørte parter tidlig, dvs allerede i planleggingsprosessen. Dette omfatter ikke bare ledere for helse- og omsorgstjenestene, men også systemansvarlig, IT-tjeneste, leverandører, helsepersonell og brukerrepresentanter. Videre handler det om å skape møteplasser for erfaringsdeling, etisk refleksjon og læring på tvers av profesjoner og roller, hvor teknologer, helsepersonell, leverandører og ledere kan utvikle felles språk og forståelse for hvor skoen trykker, og sammen tenke kreativt om løsninger. For det tredje handler det om kompetanse, om å prioritere opplæring i startfasen for av både dag- og nattskift, og å sørge for at IT- og teknologikompetanse er tilgjengelig når tjenestene skal være i funksjon, det vil si eventuelt også på nattskift. Det siste vil trolig kreve et nytt tenkesett i mange kommuner. Det innebærer å betrakte teknologistøtte ikke som IT-tjeneste i kontortiden, men som en integrert del av helse- og omsorgstjenestene. Dette er en forutsetning for at man ved hjelp av digitalt tilsyn skal gi god omsorg og ivareta pasientsikkerhet også om natten.en_US
dc.publisherHøgskolen i Sørøst-Norgeen_US
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;16
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectdigitalt tilsynen_US
dc.subjectsamhandlingen_US
dc.subjectsamskapingen_US
dc.subjectinnovasjonen_US
dc.titleDigitalt tilsyn – en reise i samhandling og samskaping. Rapport fra forskningsprosjektet "Implementation of welfare technology. Digital surveillance in municipalities and its impact on innovation of services and organization"en_US
dc.typeResearch reporten_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal