Blar i Omsorgsbiblioteket på emneord "samarbeidsavtaler"
Viser treff 1-6 av 6
-
Mot en helhetlig helsetjeneste. En casestudie av Stokka intermediæravdeling
(Master thesis, 2011)Denne masteroppgaven er utført som del av endringsledelsesstudiet ved Universitetet i Stavanger. Oppgaven er en casestudie av samhandlingsprosjektet mellom Stavanger Kommune og Stavanger Universitetssykehus om Stokka ... -
Samarbeidsavtaler mellom kommuner og helseforetak – etterleves de?: En undersøkelse av erfaringene i et utvalg kommuner og helseforetak
(KS FoU-prosjekt;134017, Report, 2014)Denne undersøkelsen har hatt som formål å kartlegge hvordan samarbeidsavtaler mellom kommuner og helseforetak, et av virkemidlene i Samhandlingsreformen, fungerer i et utvalg kommuner og helseforetak. Gjennom en kvalitativ ... -
Samarbeidsavtaler og samarbeid om utskrivning av pasienter
(Journal article, 2016)Helse- og omsorgstjenesteloven som trådte i kraft 1. januar 2012, pålegger helseforetak og kommuner å inngå bindende samarbeidsavtaler. Formålet med disse samarbeidsavtalene er å fremme samhandlingen mellom kommuner og ... -
Samarbeidsavtaler og samarbeid om utskrivning av pasienter
(Journal article, 2016)Helse- og omsorgstjenesteloven som trådte i kraft 1. januar 2012, pålegger helseforetak og kommuner å inngå bindende samarbeidsavtaler. Formålet med disse samarbeidsavtalene er å fremme samhandlingen mellom kommuner og ... -
Tverrfaglig samhandling. En studie av fysioterapeutens rolle i overføringer av eldre pasienter mellom spesialist og primærhelsetjenesten
(Master thesis, 2014)Å skape god samhandling mellom ulike aktører og nivåer er en forutsetning for trygge tjenester. God samhandling og bedre samarbeid, særlig på tvers av forvaltningsnivåer og organisatoriske grenser fremstår imidlertid som ... -
Utfordringer for pasientsikkerheten under samhandlingsreformen - Skaper vi nye grenseflater med risiko for svikt
(Master thesis, 2013)Samhandlingsreformen ble lansert i St. Meld. nr. 47 (2008-2009) Rett behandling-på rett sted-til rett tid. Formålet med reformen er å sikre et bærekraftig, helhetlig og sammenhengende tjenestetilbud av god kvalitet, med ...