Blar i Pasientsikkerhet på emneord "organisatorisk læring"
Viser treff 1-6 av 6
-
God håndtering av alvorlige, uønskede hendelser i helsetjenesten
(Report, 2014)I helsevesenet inntreffer det daglig negative kliniske hendelser som forårsaker fysisk og psykisk skade på en eller flere pasienter, pårørende, personale (inkludert medisinsk personale), samfunnet og organisasjonen. I ... -
Kommunikasjon med pasienter og pårørende i etterkant av uønskede hendelser. Notat - Systematisk litteratursøk med sortering
(Working paper, 2012)Uønskede hendelser i helsetjenesten kan få alvorlige konsekvenser for pasienter, pårørende og helsepersonell. I dette notatet er det gjort et systematisk søk etter forskningslitteratur som har undersøkt ulike aspekter ved ... -
Mot en helhetlig helsetjeneste. En casestudie av Stokka intermediæravdeling
(Master thesis, 2011)Denne masteroppgaven er utført som del av endringsledelsesstudiet ved Universitetet i Stavanger. Oppgaven er en casestudie av samhandlingsprosjektet mellom Stavanger Kommune og Stavanger Universitetssykehus om Stokka ... -
Organisatorisk læring og pasientsikkerhetskultur i og på tvers av primær- og spesialisthelsetjenesten
(Master thesis, 2014)Hensikten med denne masteroppgaven er å fremskaffe kunnskap om organisatorisk læring relatert til pasientsikkerhet, og studien er gjennomført blant helsepersonell ansatt i primær- og spesialisthelsetjenesten. Bakgrunnen ... -
Tverrfaglig samhandling. En studie av fysioterapeutens rolle i overføringer av eldre pasienter mellom spesialist og primærhelsetjenesten
(Master thesis, 2014)Å skape god samhandling mellom ulike aktører og nivåer er en forutsetning for trygge tjenester. God samhandling og bedre samarbeid, særlig på tvers av forvaltningsnivåer og organisatoriske grenser fremstår imidlertid som ... -
Utfordringer for pasientsikkerheten under samhandlingsreformen - Skaper vi nye grenseflater med risiko for svikt
(Master thesis, 2013)Samhandlingsreformen ble lansert i St. Meld. nr. 47 (2008-2009) Rett behandling-på rett sted-til rett tid. Formålet med reformen er å sikre et bærekraftig, helhetlig og sammenhengende tjenestetilbud av god kvalitet, med ...