Bruker Spør Bruker. Ålesund kommune
Original version
Westerlund, H. og Bjørgen, D. (2010) Bruker spør bruker (BSB): Ålesund kommune. Rapport. Ålesund: KBT Midt-Norge. https://kbtkompetanse.no/bruker-spor-bruker-alesund-kommune/Abstract
Kvalitativ analyse av brukernes tilbakemeldinger på helsetjenestene. Bruker Spør Bruker består av 6 trinn: 1) Utarbeiding av problemstillinger for evaluering i samarbeid med den tjenesten som har bestilt evalueringen. 2) Gruppeintervjuer og individuelle intervjuer med brukere om deres erfaringer med tjenesten. Intervjuene gjennomføres av forskere med brukererfaring. 3) Forskerne presenterer resultatene fra analysen i en prosessrapport som legges fram for ansatte og brukere. 4) Ansatte og brukere møtes i en dialogkonferanse for å diskutere og validere de foreløpige funnene. 5) Nye vinklinger og fokus som kommer fram, innarbeides i en sluttrapport. 6) Evalueringen presenteres i en sluttrapport. Sluttrapporten er en beskrivelse av resultatene etter at de har blitt diskutert av brukere og ansatte i en dialogkonferanse.
Description
Undersøkelsen evaluerer Ålesund kommunes tjenester i et brukerperspektiv.
Copyright
Dagfinn BjørgenRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Hvordan beskriver brukere av psykiske helse- og sosialtjenester et godt tjenestetilbud?
Steinsbekk, Aslak; Westerlund, H.; Bjørgen, Dagfinn; Rise, Marit Bye (Journal article, 2013)Brukere av helse- og sosialtjenester og fagpersonene som leverer disse tjenestene kan ha forskjelllig oppfatninger om hva god kvalitet er. Dette er en analyse av Bruker spør Bruker- undersøkelser i psykisk helse- og ... -
Medarbeidere med brukererfaring - en systematisk utdannelse av brukerkompetanse
Bjørnson, Ralph (Journal article, 2008)Artikkelen redegjør for en ett-årig utdanning av MB-ere (medarbeidere med brukererfaring) ved Mølla Kompetansesenter i Bærum. Forfatteren oppsummerer bakgrunn for og tilretteleggingen av utdanningen. Heri ligger rekruttering ... -
Sosial inetgrering for mennesker med psykiske utfordringer- erfaringer, utfordringer og ønsket støtte
Granerud, Arild (Report, 2004)Rapporten fokuserer på sosial integrering og sosialt nettverksarbeid i kommunehelsetjenestene. Utgangspunktet for ny kunnskap er brukernes erfaringer. Rapporten har også et vedlegg som beskriver eksempel fra Hamar kommune ...