Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSlettebø, Tor
dc.contributor.authorSeim, Sissel
dc.date.accessioned2021-03-03T14:03:32Z
dc.date.available2021-03-03T14:03:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationSlettebø, T. & Seim, S. (2016). Forskningssirkler som grunnlag for kompetanseutvikling i praksis og utdanning. Tidsskriftet Norges Barnevern, (03–04), 184–199.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2731479
dc.description.abstractTema for artikkelen er hvordan barnevernsarbeidere og forskere/undervisere ved hjelp av forskningssirkler kan utvikle barnevernfaglig kompetanse i tjenestetilbud og i profesjonsutdanningene. Artikkelen tar utgangspunkt i erfaringer fra to prosjekter med forskningssirkler i samarbeid mellom deltakere fra 20 barnevernsentre, Diakonhjemmet Høgskole og Høgskolen i Oslo og Akershus. Forfatterne drøfter muligheter og utfordringer med lokal kunnskapsproduksjon i forskningssirkler, og muligheter for å generalisere kunnskapen som utvikles.en_US
dc.publisherTidsskriftet Norges Barnevernen_US
dc.subjectbarnevernen_US
dc.subjectkompetanseutviklingen_US
dc.subjectforskningssirkelen_US
dc.subjectaksjonsforskningen_US
dc.titleForskningssirkler som grunnlag for kompetanseutvikling i praksis og utdanningen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.source.pagenumber184-199en_US
dc.source.volume93en_US
dc.source.journalTidsskriftet Norges Barnevernen_US
dc.source.issue03-04en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/issn.1891-1838-2016-03-04-04
dc.description.localcodemåsjekkes


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel