dc.contributor.author | Slettebø, Tor | |
dc.contributor.author | Seim, Sissel | |
dc.date.accessioned | 2021-03-03T14:03:32Z | |
dc.date.available | 2021-03-03T14:03:32Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Slettebø, T. & Seim, S. (2016). Forskningssirkler som grunnlag for kompetanseutvikling i praksis og utdanning. Tidsskriftet Norges Barnevern, (03–04), 184–199. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2731479 | |
dc.description.abstract | Tema for artikkelen er hvordan barnevernsarbeidere og forskere/undervisere ved hjelp av forskningssirkler kan utvikle barnevernfaglig kompetanse i tjenestetilbud og i profesjonsutdanningene. Artikkelen tar utgangspunkt i erfaringer fra to prosjekter med forskningssirkler i samarbeid mellom deltakere fra 20 barnevernsentre, Diakonhjemmet Høgskole og Høgskolen i Oslo og Akershus. Forfatterne drøfter muligheter og utfordringer med lokal kunnskapsproduksjon i forskningssirkler, og muligheter for å generalisere kunnskapen som utvikles. | en_US |
dc.publisher | Tidsskriftet Norges Barnevern | en_US |
dc.subject | barnevern | en_US |
dc.subject | kompetanseutvikling | en_US |
dc.subject | forskningssirkel | en_US |
dc.subject | aksjonsforskning | en_US |
dc.title | Forskningssirkler som grunnlag for kompetanseutvikling i praksis og utdanning | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.source.pagenumber | 184-199 | en_US |
dc.source.volume | 93 | en_US |
dc.source.journal | Tidsskriftet Norges Barnevern | en_US |
dc.source.issue | 03-04 | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18261/issn.1891-1838-2016-03-04-04 | |
dc.description.localcode | måsjekkes | |