Show simple item record

dc.contributor.authorFørland, Oddvar
dc.contributor.authorFolkestad, Bjarte
dc.coverage.spatialNorgenb_NO
dc.date.accessioned2017-02-02T09:44:03Z
dc.date.available2017-02-02T09:44:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1894-4213
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2429236
dc.description.abstractDenne rapporten viser analyser av den til nå største norske spørreundersøkelsen om befolkningens og brukernes vurderinger av kommunale hjemmetjenester. Hjemmetjenestene er en vesentlig samfunnsinstitusjon i Norge som omlag en million innbyggere kommer i kontakt med årlig, enten som bruker, pårørende eller ansatt. Hjemmetjenestenes omdømme er noe under gjennomsnittet sammenlignet med andre offentlige og kommunale tjenester. Brukerne uttrykker stor tilfredshet med de ansattes service og holdninger, men noe mindre med tjenestenes tilgjengelighet og informasjon. Brukerne er betydelig mer fornøyde enn pårørende. Det er mer klager i hjemmetjenestene enn i andre deler av helsevesenet. Rapporten inneholder også analyser av hva som kjennetegner de eldre ikke-brukerne av hjemmetjenestene i forhold til brukerne.nb_NO
dc.description.sponsorshipSenter for omsorgsforskning, vestnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherSenter for omsorgsforskning, vestnb_NO
dc.subjecthjemmetjenestenb_NO
dc.subjectkommunal helse- og omsorgstjeneste
dc.subjectbrukere
dc.subjectbefolkningsperspektiv
dc.titleHjemmetjenestene i Norge i et befolknings- og brukerperspektiv. En populasjonsstudie basert på innbyggerundersøkelsene fra 2010, 2013 og 2015nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.rights.holderSenter for omsorgsforskning, vestnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800nb_NO
dc.source.pagenumber1-71nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record